Rodina Peugeotů v roce 1810 přestavěla svůj obilný mlýn ve vesnici Vandoncourt na malou továrnu vyrábějící válcovanou ocel a velké množství dalších ocelových výrobků. V roce 1850 se začal používat typický znak lva. Prvním vyrobeným dopravním prostředkem firmy Peugeot Fréres bylo v roce 1882 jízdní kolo Le Grand Bi.
Armand Peugeot se brzy začal zajímat o automobily a po setkání s Gottliebem Daimlerem a jemu podobnými byl přesvědčen o jejich životaschopnosti. První Peugeotův automobil (parní tříkolka) byl vyroben v roce 1889 ve spolupráci s Léonem Serpolletem. Parní pohon byl těžký, objemný a před jízdou vyžadoval dlouhotrvající přípravy, takže od něj bylo brzy upuštěno ve prospěch benzínového spalovacího motoru. V roce 1890 byl vyroben první čtyřkolový automobil poháněný Daimlerovým benzinovým motorem.
V roce 1903 Peugeot začal s výrobou motocyklů, které jsou pod touto značkou vyráběny dodnes. V roce 1913 se podařilo Peugeotu řízeném Julesem Gouxem zvítězit v závodu Indianapolis 500. Vůz byl vybaven motorem Straight-4 navrženým Ernestem Henrym. Jeho návrh, který poprvé přinesl použití DOHC a 4 ventily na válec, měl velký vliv na budoucí vývoj závodních motorů. V této době Peugeotovi patřila polovina veškeré produkce automobilů ve Francii. Vítězství v Indianopolis se opakovala v letech
Během let 1914 - 1918 se Peugeot zaměřil na zbrojní výrobu a stal se hlavním dodavatelem zbraní a vojenských dopravních prostředků od jízdních kol a tanků až po nábojnice. Po válce se opět vrátil k výrobě automobilů, které se ze zajímavých hraček pro bohaté staly dostupnými pro širší okruh lidí. I přes to se v roce 1926 do samostatné divize Cycles Peugeot odděluje stabilně zisková výroba jízdních kol a motocyklů, aby se tak osvobodila od automobilové, která daleko více podléhá střídajícím se konjunkturám a krizím.
V roce 1929 byl představen Peugeot 201, první automobil pojmenovaný typickým způsobem -- tři čísla s nulou uprostřed, což je dnes registrovaná obchodní známka Peugeotu. Peugeot 201 byl také prvním hromadně vyráběným vozem s nezávislým zavěšením přední nápravy. Brzy potom přišla krize, prodej se snížil, ale společnost přežila. V roce 1933 byl ve snaze o obnovení úspěchu nastoupen nový aerodynamický styl a v následujícím roce byl uveden automobil se skládací tuhou střechou. Tato koncepce byla později, v padesátých letech, znovu použita Fordem Skylinerem a v poslední době Mercedesem.
Během druhé světové války byl Peugeot zabrán Němci a vyráběl nákladní automobily a dodávky. Továrny byly těžce bombardovány.
Rok 1948 znamenal pro společnost obnovu obchodu s modelem Peugeot 203. Následovaly další typy, mnohé elegantně navržené italskou firmou Pininfarina. V roce 1958 byl odstartován prodej ve Spojených státech. Stejně jako u mnohých dalších evropských výrobců došlo k navázání vzájemné spolupráce. S Reanaultem od roku
V roce 1974 Peugeot koupil 30% podíl v Citroënu a v roce 1976 ho zcela převzal za protestů příznivců Citroënu, kteří byli názoru, že legendární schopnost inovace a řemeslná zručnost s touto akvizicí upadne. Zastřešující firmou se stala skupina PSA (Peugeot Société Anonyme), která stojí mimo obě značky, ale poskytuje společné inženýrské a technické zázemí.
Skupina PSA v roce 1978, kdy americký Chrysler v důsledku ropné krize z roku
Lev se na přední masce vozů Peugeot usazuje natrvaloV říjnu 1933 s uvedením nových aerodynamických karoserií pro všechny tehdejší modelové řady (201BR, 301 CR, 601 C a později i 401) se na přední masce vozů poprvé objevila hlava lva. Tato grafická podoba byla o dva roky později přítomna i na atypickém žebroví přední části vozů řady 402 (dostalo přezdívku vřetena ze Sochaux Stejný znak měly i menší modely 302 a 202. U prvního poválečného Peugeotu, modelu 203 z roku 1948 najdeme na přídi sošku lva s ostřejšími rysy a v mírně pozměněné podobě byla použita i u modelu 403. Oba tyto ornamenty však z důvodu bezpečnosti chodců francouzská automobilka v roce 1958 odstranila.Lev zaujímá svou heraldickou poziciVraťme se zpět ke dvěstětrojce: zde byl poprvé použit lev z heraldického znaku krajů Franche-Comté a Montbéliard. Až do října roku 1952 byl znak umístěn na víku zavazadlového prostoru a v září 1958 se přestěhoval na přední kapotu, kde setrval až do ukončení výroby této série vozů v únoru 1960. Stejný heraldický lev se objevil i na výrobcích motocyklové divize a v malém štítku zdobil střed přední masky modelu 403, který se ve Francii vyráběl od dubna 1955 do roku 1966. Již v květnu 1960 se s modelem 404 objevila větší verze lva, která byla v této dekádě postupně rozšířena na všechny ostatní modely.Nahradil ji zlatě nebo stříbrně chromovaný lev jednoduchých kontur, který byl nejprve představen na luxusním sedanu řady 504 a posléze rozšířen na modely 404, 204, 304 a 104. Další generace, tzv. lev s plastickými konturami, se poprvé objevila v září 1975 na voze typu 604, následně v listopadu 1977 s příchodem řady 305, stejný emblém měla i větší 505 z května 1979. S černým podkladem ho najdeme na slavném Peugeotu 205 z roku 1982, dále v roce 1985 na odvozené 309, o dva roky později na 405 a dále v roce 1989 u 605, 1991 u 106 a 1993 u Peugeotu 306.Lev potvrzuje svůj úspěchModel 406 se při svém uvedení v říjnu 1995 odlišil zdobnějším znakem, který rychle převzaly všechny další řady generace s koncovou číslicí 6. Ve své současné podobě se stylovými hranatými tvary zdobí logo značky přední a zadní část vozů a skútrů Peugeot od roku 1998. V roce 2000 se asociace Aventure Peugeot, která se stará mimo jiné i o renovaci historických automobilů z Audincourtu a Sochaux, ve snaze připomenout dědictví společnosti rozhodla umístit lva do rámečku vyplněného modrou barvou. Ta je rovněž identifikačním znakem výrobce, je samozřejmě i francouzskou národní barvou.
Logo se lvem je již dnes všeobecně známé. Nenesou jej ovšem jen výrobky značky Peugeot, ale například také fotbalisté klubu Sochaux na svých dresech. Aby ne, výrobce ze země galského kohouta je totiž již osm desetiletí hlavním sponzorem tohoto týmu.
Výroba aut značky Peugeot začala v roce 1899, kdy Armand Peugeot založil firmu pod názvem Société Automobiles Peugeot. V roce 1921 vyrobil Peugeot první vůz, u kterého se prvně objevilo nezávislé zavěšení poloos. Peugeot je technickým průkopníkem u vstřikování paliva, ventilátoru chladiče spouštěného v závislosti na teplotě chladící kapaliny, nebo u střechy skládané do zavazadlového prostoru a karoserie typu kupé-kabriolet (dnešní modely CC).
Peugeot 206 byl z výrobní linky spuštěn v roce 1998, nyní se prodává ve třech verzích-1.1 benzín, 1.4 benzín, 1.6 benzín, 1.9 diesel. V roce 1999 přišla verze Peugeot 206 2.0 GTi. V roce 2001 to byly dva další vozy, jedná se Peugeot 206 CC a Peugeot 206 SW.
Benzínová verze 1.1 doslova překvapila, protože nejslabší motor uměl pěkně s autem zahýbat.
Verze 1.4 patří svými výkony i spotřebou k lepšímu průměru a stejné hodnocení si zasloužila i vznětová verze vozu 1.9.
Vzhledově je Peugeot 206 auto pěkně kulaté. Jízdní vlastnosti Peugeotu 206 jsou velmi dobré, ať už se jedná o jakoukoli verzi vozu. U verze HDi se při nastartování motoru se jeví jako klidný lvíček, ale pokud sešlápneme „měkkou“ spojku je to nádhera – jak jde motor do vyšších otáček a rozeznívá se. Podvozek je elegantně upraven, aby se při nerovném terénu pohodlně sedělo. Interiér je převážně přizpůsoben ženskému pohlaví. Elegance a ovládání blízko u sebe o tom svědčí.
Nalezneme zde i sportovnější sedáky, které jsou dobře tvarované na pohodlné sezení při jízdě.
Náhledy fotografií ze složky Peugeot